آموزش زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟

سوالی که ذهن بیشتر زبان آموزان درگیر کرده است این است که آموزش زبان انگلیسی چقدر طول می کشد؟ شما قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارید و نمی دانید چقدر زمان برای یادگیری آن لازم است؟ تبلیغات زیادی مبنی بر آموزش زبان انگلیسی در 50 روز یا یادگیری زبان انگلیسی در یک ماه وجود دارد که تمام اینها در صورتی که سطح انگلیسی شما پیشرفته باشد و به طور مستمر مطالعه داشته باشید، امکان پذیر است. در صورتی که برای افراد مبتدی این زمان به یک ماه خلاصه نمی شود. در این مقاله به تمامی شما پاسخ داده می شود.

عوامل تاثیرگذار بر مدت زمان یادگیری انگلیسی

برخی از عوامل هستند که بر یادگیری موثرند یکی از این عوامل انگیزه می باشد. برای مثال فردی که برای مهاجرت ناچار به آموزش زبان انگلیسی است، یک انگیزه کاملاً بیرونی دارد ولی شخصی که به خاطر علایق شخصی انگلیسی می آموزد انگیزه قوی درونی دارد. البته لازم به ذکر است که فردی که قصد مهاجرت دارد سرعت یادگیری آن نسبت به بقیه افراد بیشتر است بنابراین، مدت زمان یادگیری آن کمتر می باشد.
عامل موثر بعدی که اهمیت بسزایی دارد، سن می باشد هرچه سن افراد کمتر باشد سرعت یادگیری آنها افزایش می یابد کودکان سریع تر از بزرگسالان زبان انگلیسی را یاد می گیرند چون ذهن آنها آمادگی بیشتری برای دریافت مطالب جدید دارد. به علاوه، افراد کم سن و سال تر زمان بیشتری برای مطالعه دارند پس بیشتر روی انگلیسی تمرکز می کنند. با این حال، تلاش و پشتکار بزرگسالان بیشتر از کودکان است و این می تواند یکی از عوامل موثر در یادگیری باشد.
عوامل دیگری نیز وجود دارد که بر یادگیری موثر است مثلاً چند ساعت در روز را به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص می دهید؟ چقدر با زبان انگلیسی تعامل دارید؟ به عبارت دیگر چقدر از وقتتان را صرف انگلیسی می کنید؟

مدت زمان آموزش زبان انگلیسی براساس هدف فرد

همانطور که قبلاً اشاره شد شما در ابتدا باید هدف خود را از یادگیری زبان انگلیسی مشخص نمایید. وقتی هدفتان مشخص باشد، مدرسان و مشاوران بهتر می توانند شما را راهنمایی کنند. به علاوه، می توانند برنامه دقیق تری را تنظیم نمایند. عواملی هستند که این زمان را دستخوش تغییر قرار می دهند. مثلاً هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی مهاجرت است یا گرفتن مدرک زبان می خواهید بورسه تحصیلی بگیرید یا برای سفرهای کاری نیازمند یادگیری انگلیسی هستید.
عامل دیگر این است که شما یک دوره زبان انگیسی را گذرانده باشید و در چه دوره ای می خواهید شرکت نمایید مثلاً می خواهید مکالمه خود را ارتقاء دهید یا در دوره آیلتس شرکت کنید. مورد دیگری که مورد توجه است شرکت در کلاس های خصوصی یا گروهی می باشد تجربه نشان داده است افرادی که در کلاس های خصوصی شرکت می کنند نسبت به افرادی که در کلاس های گروهی شرکت می کنند سرعت یادگیری بالایی دارند ولی افرادی نیز هستند که با شرکت در کلاس های گروهی موفق می شوند.
برای اینکه به اهداف خود برسید نیاز به پشتکار و مطالعه مستمر است تنها شرکت در کلاس کافی نیست بلکه باید هر روزتان را به انگلیسی اختصاص دهید گوش دادن به موزیک، تماشای فیلم و …می تواند به یادگیری شما کمک نماید. پس به این نتیجه می رسیم که هدف و تلاش خود زبان آموز مدت زمان یادگیری زبان انگلیسی را مشخص می کند.

مدت زمان دوره آیلتس چقدر است؟

این سوال بسیاری از زبان آموزان است. همانطور که قبلاً به آن پرداختیم، سطح زبان انگلیسی هر شخص برای گرفتن مدرک آیلتس حائز اهمیت است برای مثال مدت زمان یادگیری فرد مبتدی با فردی که سال ها انگلیسی را مطالعه کرده است با هم متفاوت است بنابراین، شما باید در ابتدا تعیین سطح شوید. مشاوران آیلتس تیوترینگ شما را راهنمایی خواهند کرد.
افراد مبتدی برنامه ای متفاوت از افراد با سطح پیشرفته دارند. به افراد مبتدی آموزش زبان انگلیسی از پایه پیشنهاد می گردد. پس از گذراندن دوره و بررسی تمام تکنیک های آزمون آیلتس این افراد آماده برای شرکت در امتحان آیلتیس می باشند.
شاید تصور شود که افراد با سطح بالا در آزمون موفق تر از افراد با سطح متوسط باشند، ولی ما بارها شاهد زبان آموزان مبتدی بودیم که نسبت به بقیه نمره بالاتری را دریافت نموده اند. تمام اینها به پشتکار و انگیزه زبان آموز بستگی دارد. پس خود شما رمز موفقیت خودتان هستید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید