آموزش زبان انگلیسی حرف زدن

سوالی که ذهن بسیاری از زبان آموزان را به خود درگیر کرده است این است که چطور بتوانیم به راحتی به زبان انگلیسی صحبت کنیم؟ در این مقاله تکنیک هایی به شما پیشنهاد می گردد که بتوانید به آسانی صحبت کنید.

آموزش تکنیک هایی برای حرف زدن به زبان انگلیسی

روش هایی برای صحبت کردن وجود دارد که در ادامه به بررسی برخی از آنها پرداخته می شود.

1. حفظ نمودن استثنا ها

تکنیک های حرف زدن به انگلیسی مانند زبان فارسی الگو و نظم مشخصی دارد ولی کلماتی هستند که تلفظ متفاوت ولی شکل نوشتاری آنها یکی است. برای مثال کلمه Read در زمان حال رید تلفظ می شود ولی در زمان گذشته رد تلفظ می گردد. دنبال این نباشید که چرا تلفظ های آنها با هم فرق دارد. بعضی از لغاتی که به نظرتان عجیب است را فقط حفظ نمایید. استثنا های زبان انگلیسی مانند بسیاری از زبان های دیگر زیاد است. بنابراین، تنها راه آن حفظ نمودن آنهاست.

2. عمیق مطالعه نمایید.

برای اینکه بتوانید در یادگیری زبان انگلیسی موفق شوید نیاز دارید هر روز مطالعه داشته باشید. خود را به چالش بکشید. اگر در مهارتی ضعف دارید بیشتر مطالعه نمایید. اگر دایره لغات ضعیفی دارید روی آن بیشتر کار کنید. پکیج آموزش کتاب لغات 504 و پکیج آموزش speaking کمک زیادی در این راه به شما می کنند.

3. خود را Native(بومی) کنید.

سعی کنید خود را انگلیسی زبان ببینید و درست صحبت کنید. به تلفظ ها گوش دهید . آنها را تکرار کنید تا بتوانید بهتر سخن بگویید. هر لغت را مدام تکرار کنید تا ملکه ذهن شما شود و در حافظه بلند مدت شما جای گیرد.

4. به سوالات خوب گوش دهید.

برای اینکه بتوانید به سوالات آموزش زبان انگلیسی درست پاسخ دهید به سوالات خوب گوش دهید تا کاملاً سوال را متوجه شوید. سپس سعی کنید پاسخ درست دهید. اگر سوال را متوجه نشدید به کلماتی که در سوال بود فکر کنید و پاسخ دهید. همیشه دنبال ساختن جملات پیچیده نباشید. به دنبال الگوهایی باشید و آنها را حفظ کنید و در پاسخ به سوالات از آنها استفاده نمایید. پس راههای زیادی برای درست حرف زدن وجود دارد فقط کافی است این تکنیک ها را بدانید.

5. خوب گوش دهید و انگلیسی محاوره ای را بیاموزید.

زبان انگلیسی نیز مانند زبان فارسی کلمات محاوره ای و رسمی آن با هم متفاوت است. سعی کنید این کلمات را یاد بگیرید و در مجالس رسمی و غیر رسمی از آن استفاده نمایید. فیلم دیدن به شما کمک می کند تا با بسیاری از کلمات محاوره ای آشنا شوید. این کلمات و اصطلاحات را یادداشت نمایید و در زندگی روزانه از آن استفاده نمایید.

6. انگلیسی را رها نکنید

بسیاری از افراد در ابتدا برای یادگیری شوق دارند ولی با گذشت زمان انگیزه خود را از دست می دهند و آن را رها می کنند. برای اینکه بتوانید به یک زبان تسلط داشته باشید باید آن را بخشی از زندگی خود کنید. برنامه ریزی داشته باشید. هدفمند پیش روید.

7. از اشتباه کردن هراس نداشته باشید.

بسیاری از افراد اعتماد به نفس صحبت کردن را ندارند چون می خواهند بدون اشتباه صحبت کنند. بنابراین، از صحبت کردن اجتناب می کنند. برای اینکه اسپیکینگ شما قوی شود باید اشتباه کنید و از آن نترسید. ترس شما از اشتباه کردن، باعث می شود در برابر حرف زدن به انگلیسی مقاومت کنید. این را بدانید که هر چه بیشتر صحبت کنید در بلند مدت نتیجه بهتری خواهید گرفت. در نهایت، شما می توانید بدون اشتباه و روان صحبت کنید.

8. مکالمه گروهی داشته باشید.

سعی کنید با چند نفر از دوستانتان انگلیسی صحبت کنید. روزی یک ساعت را به این کار اختصاص دهید و با دوستانتان سوال وجواب کنید. اگر دوستانتان راضی به این کار نشدند در کلاس های مکالمه گروهی شرکت کنید. آیلتس تیوترینگ کلاس های مکالمه گروهی به صورت حضوری یا آنلاین برگزار می کند. شما پس از چند جلسه پیشرفت خود را خواهید دید و شگفت زده خواهید شد. سعی کنید سوال بپرسید و به سوالات پاسخ دهید. موضوعاتی را انتخاب کنید و راجع به آن موضوعات بحث کنید. پکیج آموزش speaking کمک زیادی به ارتقاء سطح اسپیکینگ شما می کند.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید به درستی و روان به انگلیسی صحبت کنید باید علاوه بر هدف، تمرین مستمر نیز داشته باشید. صحبت کردن روزانه به انگلیسی باعث می شود که توانایی مکالمه شما بهبود یابد و بعد از مدتی با توجه به تکنیک هایی که گفته شد، می توانید مانند افراد Native به انگلیسی صحبت کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید