گذشته ساده در انگلیسی

برای بیان عملی یا فعالیتی است که در گذشته آغاز شده و در زمان مشخصی در گذشته خاتمه یافته است. به عبارت دیگر، به گذشته ساده در انگلیسی گذشته معلوم نیز گویند. بنابراین، چیزی که در این رابطه اهمیت دارد، تمام شدن آن عمل یا فعالیت است. به علاوه، ممکن است مدت‌ها پیش آن عمل تمام شده باشد و یا زمان زیادی از انجام آن نگذشته باشد. زمان گذشته ساده مانند زمان حال ساده در انگلیسی دارای ساختار و کاربردهایی می باشد. در ادامه با ساختار، کاربردها و نحوه سوالی و منفی کردن این زمان آشنا خواهید شد.

 

گذشته ساده در انگلیسی

گذشته ساده

برای بیان عملی یا فعالیتی است که در گذشته آغاز شده و در زمان مشخصی در گذشته خاتمه یافته است. به عبارت دیگر، به گذشته ساده در انگلیسی گذشته معلوم نیزگویند. بنابراین، چیزی که در این رابطه اهمیت دارد، تمام شدن آن عمل یا فعالیت است. به علاوه، ممکن است مدت‌ها پیش آن عمل تمام شده باشد و یا زمان زیادی از انجام آن نگذشته باشد. زمان گذشته ساده در انگلیسی مانند زمان حال ساده در انگلیسی داری ساختار و کاربردهایی می باشد. در ادامه با ساختار، کاربردها و نحوه سوالی و منفی کردن این زمان آشنا خواهید شد.

فرمول زمان گذشته ساده در انگلیسی

ساختار Past simple همانند Present simple است. تنها تفاوت آن، زمان فعل می باشد که گذشته است. در همین راستا، با توجه به جدول 1 ساختار جملات گذشته ساده در انگلیسی به دوصورت بیان می شود، یا با افعال گذشته و یا با افعال be به کار برده می شود.

ساختار کلی جملات گذشته ساده مانند زمان حال ساده در انگلیسی، از فرمول زیر پیروی می‌کند.

جدول فرمول گذشته ساده در انگلیسی

طریقه سوالی و منفی کردن گذشته ساده در انگلیسی

با توجه به جدول 2، اگر در زمان گذشته ساده، ازفعل گذشته (Past verb) استفاده کنیم، درحالت منفی و سوالی از فعل کمکی did استفاده می شود که برای منفی کردن به فعل did منفی کننده not و برای سوالی کردن نیز در ابتدا فعل کمکی did و سپس فاعل و درنهایت فعل می آوریم.

https://www.grammarly.com/blog/simple-past/

جدول 2

past simple

(Negative and questions formula)

.subject + did not + simple verb + rest
?Did + subject + simple verb + rest
جدول طریقه سوالی و منفی کردن جملات در زمان گذشته ساده در انگلیسی

مثال:

.You lived abroad
past simple     

  

شما در خارج از کشور زندگی می کردید.
.You did not live abroad


شما در خارج از کشور زندگی نمی کردید.
?Did you live abroad


آیا شما در خارج از کشور زندگی می کردید؟


.He cleaned his home last weekend
past simple

او آخر هفته گذشته خانه اش را تمیز کرد.
.He did not clean his home last weekend


او آخر هفته گذشته خانه اش را تمیز نکرد.
?Did he clean his home last weekend


آیا او آخر هفته گذشته خانه اش را تمیز کرد؟

 طریقه سوالی، منفی کردن و شکل کوتاه شده منفی، در زمان گذشته ساده در انگلیسی همانند حال ساده در انگلیسی می باشد با این تفاوت که به جای فعل کمکی do و does از  did استفاده می شود. جدول 3این ساختار را نشان می دهد. به علاوه، برای سوالی کردن جای فعل کمکی و فاعل عوض می شود. همچنین، برای منفی کردن past simple به فعل کمکی منفی کننده not اضافه می شود.

جدول جملات سوالی و منفی در گذشته ساده در انگلیسی

نقش فعل “be” در گذشته ساده

تا به اینجا گذشته ساده در انگلیسی، با بکاربردن افعال گذشته شرح داده شده است. همانطور که قبلاً گفته شد، past simple با افعال گذشته be نیز می تواند درزمان گذشته بیان شود. برای مشاهده بیشتر افعال be مقاله حال ساده در انگلیسی را مطالعه فرمایید. همچنین، مثال زیر حالت منفی و سوالی افعال beرا درزمان گذشته ساده در انگلیسی نشان می دهد.
جدول 4 نشان می دهد که حالت منفی وسوالی افعال be را در زمان گذشته ساده در انگلیسی چگونه بیان شود.

مثال:

.He was hungry

Past simple
او گرسنه بود.

.He was not hungry

اوگرسنه نبود.

?Was he hungry
آیا اوگرسنه بود؟


.We were at restaurant
Past simple
ما دررستوران بودیم.
.We were not at restaurant
ما در رستوران نبودیم.
?Were they at the restaurant
آیا ما دررستوران بودیم؟

جدول نقش فعل “be” در زمان گذشته ساده

افعال با قاعده و بی قاعده در انگلیسی

فعل‌ در زمان گذشته ساده در انگلیسی به دو دسته باقاعده و بی‌قاعده تقسیم می‌شود. همچنین، بیشتر فعل‌ها جز افعال با قاعده هستند و با اضافه کردن پسوند ” ed” به انتهای فعل، آن را به گذشته تبدیل می‌کنیم. علاوه بر این، این افعال قاعده مشخصی برای تبدیل شدن به زمان گذشته دارند. برخلاف افعال باقاعده، افعال بی قاعده پسوند خاصی نمی گیرند و شکل فعل کاملاً تغییر می کند. جهت مشاهده افعال با قاعده و بی قاعده در انگلیسی پکیج آموزش گرامر انگلیسی را تهیه نمایید.

مهم ترین کاربرد های گذشته ساده در انگلیسی عبارتند از:

1.از گذشته ساده در انگلیسی در مواقعی استفاده می شود که در زمانی خاص در گذشته شروع و پایان یافته است. همچنین، ازsimple Past می توان بدون تعیین زمان نیز استفاده نمود، اما باید مشخص شده باشد که گوینده به یک دوره تمام شده اشاره می کند.

کاربرد گذشته ساده 1

مثال:

.I saw a movie yesterday

 

دیروز یک فیلم دیدم.

نکته

قید های زمان در گذشته ساده 

در Past simple از قیدهای مختلفی استفاده می‌شود که اغلب این قیدها، تکرار و وقوع کاری را به ‌صورت مرتب در گذشته نشان می‌دهند. همچنین، جای این قید ها معمولا در آخر جمله می باشد. در جدول 11 به مهمترین این قیدها که بیشترین کاربرد را دراین زمان دارند، اشاره شده است که در ادامه آنها را یاد خواهیم گرفت.

جدول قید های زمان در گذشته ساده 

مثال:

.I was in France in June

من در ژوئن در فرانسه بودم.

.He saw his family last week

او هفته گذشته خانواده اش را دید.

2.از Past simple برای توصیف چندین عملی که در گذشته انجام شده اند، استفاده می شود. به عبارت دیگر، چند فعالیت را در زمان گذشته انجام داده و به اتمام رسانده ایم.

کاربرد گذشته ساده 2

مثال:

.I finished work, walked to the square and met my husband

کار را تمام کردم ، به میدان رفتم و شوهرم را دیدم.

3.از Past simple برای توصیف فرآیندی استفاده می شود که در گذشته شروع و به پایان رسیده است. به عبارتی دیگر، در یک دوره زمانی کاری را شروع کرده و به پایان رسانده ایم. به مثال زیر توجه کنید تا با کاربرد آن بیشتر آشنا شوید.

کاربرد گذشته ساده 3

مثال:

.I lived in Karaj for five years

من پنج سال در کرج زندگی کردم.

4.برای توصیف عملی که در گذشته بارها و بارها تکرار شده است از Past simple استفاده می شود یعنی یک فعالیت را چندین بار در گذشته تکرار نموده ایم.

کاربرد گذشته ساده 4

نکته

از قید های تکرار مانند always, often, never and usually برای نشان دادن این کاربرد ها استفاده می شود تا تکرار عمل را در گذشته به خوبی نشان دهد.

مثال:

.She always enjoyed visiting her friends

او همیشه از دیدن دوستانش لذت می برد.

5.از Past simple برای شرح مسائلی که در زمان گذشته انجام می شد و اکنون انجام نمی شود، استفاده می شود یعنی کاری را در گذشته انجام می دادیم ولی در حال حاضر انجام نمی دهیم مثلا وقتی بچه بودم انگلیسی مطالعه می کردم. این مثال نشان می دهد که در بچگی انگلیسی می خواندم ولی الان دیگر نمی خوانم.

کاربرد گذشته ساده 5

مثال:

.I studied English when I was a child

وقتی بچه بودم انگلیسی مطالعه می کردم.

جمع بندی

با یادگیری زمان ها و استفاده درست از آنها می توان کلیه مهارت ها شامل speaking ، writing، reading و listening را بهبود بخشید. در این مقاله، ساختارها و کاربردهای past simple به طور کامل توضیح داده شد. همچنین، سوالی و منفی نمودن گذشته ساده در انگلیسی نیز شرح داده شد تا مورد استفاده شما زبان آموزان عزیز قرار گیرد. برای خرید پکیج گرامر اینجا را کلیک نمایید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید